Ahad, 2 Januari 2011

Terbaru : Kronologi Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM)

Salam.maaf sgt aku sibuk skit hari ni.xdapat nak update berita Ngn cepat.jadi,aku ambil kesempatan ruang masa yang sedikit ni untuk aku maklumkan apa yang berlaku pada malam semalam.

Malam semalam,telah diadakan majlis 'Sidang Media' oleh BKKIMM bertujuan untuk menerangkan isu yang berlaku sejak seminggu ni. Maka, pimpinan BKKIMM mengambil inisiatif untuk menganjurkan majlis penerangan kepada semua mahasiswa Mesir.

Kehadiran pun aku dimaklumkan memang ramai. Hampir memenuhi surau Wisma Seri Melaka. Terima kasih atas kehadiran semua terutama mereka yang bukan ahli Melaka. Pastinya sokongan anda semua sedikit sebanyak mngurangkan kedukaan kami malah menambah semangat kamu untuk terus mempertahankan hak.

Pimpinan BKKIMM menerangkan segala yang berlaku mengikut kronologi. Aku rasa tidak perlu aku cerita dengan teliti. Lotih nak mngarang sekarang. Aku mungkin akan ambil masa lain untuk aku ceritakan satu persatu kronologi isu ini.

Sesi soal jawab oleh para hadirin juga berlangsung dalam majlis ni. Rata-rata bertanya berkenaan status BKKIMM dan IMAM. Tidak kurang juga yang bertanya tentang perjalanan survival BKKIMM. Pertanyaan semua yang bertanya adalah tanda sokongan dan ambil cakna diorg kepada anak Melaka. Terima kasih sangat pada korg semua.

Namun, aku dapat cerita juga, ada usaha 'membawa lari' anak Melaka pada malam itu. 'Seseorang' telah berusaha untuk menarik perhatian anak Melaka agar tidak menyertai majlis penerangan malam tadi. Umpan yang diberikan kalau tak silap aku jamuan makan. Namun alhamdulillah, tak semua termakan umpan tu. Kalau apa yang aku dengar ini salah, mohon perbetulkan.

Apa pun, Jazakumullah kepada semua yang terlibat dalam majlis malam tadi. Semoga ia dirahmati dan menjadi asbab turunnya bantuan Allah dalam menyelamatkan BKKIMM. Insyaallah kalau ada masa, mulai esok aku akan coretkan kronologi ini satu persatu. Doakan aku diberi kesempatan masa. Jazakumullah.

P/s : BKKIMM dah buat majlis penerangan. IMAM xnak buat ke En Anwar? =)

Kronologi ini diambil dari blog ahli Melaka. Sekiranya ingin tahu kronologi sebelum ni, sila layari blog akumakmum.blogspot.com (ahli BKKIMM)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan