Khamis, 6 Januari 2011

Gulus-gulus padi walangkopo.

Hampir seminggu menghidap batuk-batuk. Badan pun rasa tak larat, makan pun tak berapa nak lalu. Time batuk gegaran badan hampir mencecah 2 sekalarektar persegi. Tapi masa batuk ni la aku bahang air gas semacam. Haduhh kenapa ko ni degil sangat ek mael.. Dengarlah nasihat orang tu, jaga kesihatan.. jangan ikut suka je makan sembarangan.. hemmm

http://meetabied.files.wordpress.com/2010/08/batuk.jpg

Lebih kurang 3 bulan sesi kelas telah pun berlalu. Tapi aku exam bulan 6. Lambat lagi. Kadang pejam celik tak lambat dah, sedar-sedar dah nak exam. Tak ke naye aku kalau macam tu. Tapi takpe la, kelas masih diteruskan lagi. Mesti kena pergi. Jangan ponteng-ponteng. Kalau ponteng nanti rugi. Sebab sekali kita tinggalkan kelas, banyak ilmu yang cikgu ajar jugak melepaskan. Jangan lepaskan peluang depan mata. Gunakan peluang yang ada dengan sebaik-baiknya. Jangan jadi orang yang malas. Orang yang malas akan gagal. Tapi kalau orang rajin gagal jugak macam mana tuh?? Gagal orang yang rajin tak bermakna gagal sampai bila-bila. Tak bermakna jatuh sekali jatuh selama-lamanya. Bahkan jadikan gagal itu sebagai satu peringatan supaya tidak akan gagal selepas itu.
http://drmarzuki.files.wordpress.com/2009/05/periksa.gif

Oleh kerana aku exam lambat lagi, akan tetapi abang-abang akan exam beberapa hari lagi. Kemungkinan mereka semua sedang menanti debaran untuk pertama kali masuk imtihan bagi tahun 1 dan persediaan bagi yang tahun lain. Ada yang menghitung hari, ada yang resah seolah-olah tidak percaya imtihan hampir dekat. Tapi tak mengapa, kalau anda berusaha maka dapatlah apa yang anda cita-citakan.

Akan tetapi jangan lupa untuk sentiasa berdoa pada Allah, banyakkan bangun malam. Mohon padaNya supaya diberi kemudahan untuk menjawab soalan-soalan nanti dan juga mohon najah dalam imtihan. Insyaallah ambe pun tak lupa juga untuk doakan kalian semua agar najah dalam imtihan. Mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan kalian semua. Ameen Insyaallah.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjKm2gIsS5XUgx191IXq-YGmsRClRiEyCwCS4LykMD6fOfb3RVebTsGREfcB9k0u-aBCk3Gjnpc3js1D7w9IFETmQ7byST5s0xE-E4RigIBOzNcDJ8pgNlvgtsEngl6ottQD8eA0RZRbssU/s320/3244114490_301864b69f.jpg

Tiada ulasan:

Catat Ulasan